حواله ارزی شخصی

حواله ارزی شخصی

حواله ارزی شخصی

یکی از مشکلات مسافران سفرهای خارجی، انجام نقل و انتقالات و تبدیل ارز است که با حواله ارزی حل شده است. حال سوال اصلی این است که حواله ارزی چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که کلمه حواله به معنای جا به جا کردن یا تغییر دادن است که در زبان انگلیسی نیز با اصطلاح Payment Order شناخته می شود.

در حقیقت حواله ارزی یکی از خدمات ارزی است که از طریق آن می توان به راحتی به مبادلات ارزی با افراد مختلف در دنیا پرداخت. حواله ارزی یک دستور پرداخت است که توسط مشتری به یک صرافی ارائه می شود. در نتیجه، صرافی که درخواست حواله ارزی را دریافت کرده، موظف است تا از طریق یکی از بانک های کارگزار خود در خارج از کشور نسبت به صدور حواله اقدام نماید. در نهایت نیز فرد مورد نظر در خارج از کشور باید برای دریافت مبلغ این حواله از دفاتر کارگزار اقدام نماید.

به طور کلی این طور می توان گفت که جا به جایی ارز به روش های گوناگونی نظیر اسکناس و تراول چک، چک ارزی، حواله سوئیفتی و حواله ارزی صورت می گیرد. با این روش ها، می توان با افراد مختلفی در هر جای دنیا، با رعایت شرایط خرید، مبادلات ارزی انجام داد. حواله ارزی نیز یکی از رایج ترین روش هاست که امروزه به لیست تراکنش های بانکی بسیاری از بانک ها و موسسات مالی و صرافی های مختلف اضافه شده است.

مدارک لازم جهت حواله ارزی شخصی :

  • 1- تکمیل فرم درخواست حواله ارزی شرکتی (نام و نام خانوادگی – موبایل – آدرس – کدپستی – ایمیل – نام و نام خانوادگی گیرنده – تلفن گیرنده – آدرس گیرنده – ایمیل گیرنده – مبلغ درخواستی – ارز درخواستی – بانک گیرنده – شماره حساب گیرنده)
  • 2- کپی کارت ملی

کارشناسان صرافی سون استار در هر لحظه به صورت 24 ساعته 7 روز در هفته آماده پاسخ گویی به شما مشتریان عزیز هستند. با ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.