حواله ارزی بانکی

صرافی سون استار

حواله ارزی بانکی

حواله های ارزی عبارت است دستور پرداختی که توسط مشتری به صرافی داده می‌شود تا بر اساس آن، صرافی وجهی را از سپرده خود برداشت و به سپرده ذینفع نزد یکی از بانک های کارگزار در داخل و یا خارج از کشور واریز کند.پرداخت حواله‌های ارزی با استفاده از سیستم سوئیفت انجام می‌شود.

صرافی سون استار آمادگی دارد تا با استفاده از سیستم حوالجات ارزی، خدمات نقل و انتقال ارز از یک حساب به حساب دیگراز طریق سیستم بانکی، بین شعب یک بانک یا دو بانک مختلف را به مشتریان گرامی ارائه دهد.

به نقل و انتقال ارز از یک حساب به حساب دیگراز طریق سیستم بانکی، بین شعب یک بانک یا دو بانک مختلف، حواله ارزی گفته می‌شود. انواع حوالجات ارزی را می‌توان به دو صورت کلی مشخص نمود:

الف) حوالجات ارزی وارده

دستور پرداختی است از طرف کارگزاران (بانک‌های خارجی و داخلی) که به صرافی ارسال می‌شود و پس از دریافت پیام سوئیفت و بررسی صورتحساب جهت اطمینان از واریز وجه به حساب مشتری، ظرف 24 ساعت الی 72 ساعت وجه موردنظر به حساب ذکرشده در حواله (ذینفع حواله) واریز می‌گردد.

در حال حاضر مقررات ارزی این اجازه را به ذینفع حواله می‌دهد که ارز حواله را در حساب‌های ارزی خود نگهداری نموده یا به نرخ روز به صرافی بفروشد و یا به خارج از کشور حواله کند. شایان ذکر است گیرنده وجه حتما باید مشتری صرافی باشد.

ب) حوالجات ارزی صادره

لازم است مشتریان به صرافی مراجعه نموده و فرم درخواست صدور حواله ارزی را تکمیل نمایند. پس از آن صرافی با استفاده از شبکه کارگزاری گسترده خود در کوتاه‌ترین زمان نسبت به صدور حواله ارزی عهده کارگزاران خارجی و داخلی اقدام می‌نماید.

در حال حاضر به دلیل شرایط ایجاد شده از تحریم تحمیلی، تمامی حوالجات از طریق حواله Full Advance-Payment صورت می‌گیرد.

مدارک لازم جهت حواله ارزی بانکی :

  • تکمیل فرم درخواست حواله ارزی بانکی (نام و نام خانوادگی – موبایل – آدرس – کدپستی – ایمیل – نام و نام خانوادگی گیرنده – تلفن گیرنده – آدرس گیرنده – ایمیل گیرنده – مبلغ درخواستی – ارز درخواستی – بانک گیرنده – شماره حساب گیرنده)
  • کپی کارت ملی

کارشناسان صرافی سون استار در هر لحظه به صورت 24 ساعته 7 روز در هفته آماده پاسخ گویی به شما مشتریان عزیز هستند. با ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.